Kova tuuli eikä yhtään harmittanut
että tulomatkalla jo katsottiin tuulitiedot minkä takia ei jääty
Vlielandiin. Satamassakin yli 10 m/s. Vene oli satamakanavassa
väärään suuntaan ja kun kanavan leveys oli vain 20 metriä ja
veneitä molemmilla puolilla pitkin rantaa niin kääntö piti
suunnitella melko perusteellisesti, keulapotkurilla venettä ei
käännetä kovassa tuulessa. Napakka vauhti ja ruori yli pelkäämättä
vastapuolen miljoonavenettä. Kanavaan mennessä saatiin oikeastaan
ensimmäinen paha maku hollantilaisista joista ollaan todella
tykätty. Myöhemmin tullut paikallinen vene kiilasi meidän edelle
sulkuun ja jouduttiin vartti pyörimään uutta sillanaukaisia.
Samaan sulkuun päädyttiin lopulta. Todella ikävää käytöstä ja
päinvastoin kaikkea mitä englantilaiset kutsuvat sanalla
”seamanship”. Kanava-ajelu oli ennestään tuttua, erikoista oli
että jouduttiin odottamaan yhden sillan aukaisua kolme varttia
odotusponttoonissa, eivät voineet avata siltaa kovan tuulen takia.
Onni onnettomuudessa, sain odottavan hollantilaispaatin kipparilta
neuvon mihbin tulla täällä Leeuwardenissa ja tänne myös tultiin.
Ollaan kanavan varressa josta juuri löydettiin yksi paikka juuri
minuutteja ennen kun se vietiin. Kovat sadekuurot menivät ohi
molemmin puolin päivän aikana mutta illalla alkoi kova sade ja
ukkosti. Nähtiin kymmenien suppareiden porukka ilmeisesti jokin
happeninki on menossa.
Pisan torni Leeuwardenissa
Suppaereita
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti