Aamun odottelun jälkeen käytiin
laiturimuseossa joka kertoi hansakaudesta mutta oli aika
mitäänsanomaton. Kierrettiin lähialuetta ja odoteltiin
vuorovesivirtausten kääntymistä.
Eikun tähän vene kiinni
Loputtomia kiviaitoja
Minikaupassa tavaraa maaleista moottorisahoihin ja kaikenlaisiin ruokiin
Symbisterin omituisuus, kauppa poltti rannassa roskansa, ei hyvä
Vähän isompi kalastuspaatti
Ilmainen laituripaikka ja kaikki palvelut, suihkukopin ovi oli tosin niin kapea että siitä ei tukevammat pääse.
Päätettiin vain tehdä lyhyt hyppäys Lerwickiin mutta matkan varrelle sattuikin sitten sään koko kirjo pienestä tuulesta sopivaan sivuvastaiseen ja lopussa kovaan 10 m/s puuskatuuleen ja sateeseen. Satamassa oli melko täyttä koska yksi laituri oli varattu hollantilaisen risteilyaluksen yhteysveneille jotka kuljettivat turisteja edestakaisin. Aluksi päädyttiin norjalaisveneen kylkeen. Veneessä oli kolme mkestä umpikännissä ja lupasivat jatkaa ryyppäämistä koko yön. Norjan kokemusten jälkeen tämä kuulosti uskottavalta ja vaihdettiin heti paikkaa kun takaa lähti saksalaivene kohti Symbisteriä, saatiin annettua heille hyvät neuvot satamasta.
Eikun tähän vene kiinni
Loputtomia kiviaitoja
Minikaupassa tavaraa maaleista moottorisahoihin ja kaikenlaisiin ruokiin
Symbisterin omituisuus, kauppa poltti rannassa roskansa, ei hyvä
Vähän isompi kalastuspaatti
Ilmainen laituripaikka ja kaikki palvelut, suihkukopin ovi oli tosin niin kapea että siitä ei tukevammat pääse.
Päätettiin vain tehdä lyhyt hyppäys Lerwickiin mutta matkan varrelle sattuikin sitten sään koko kirjo pienestä tuulesta sopivaan sivuvastaiseen ja lopussa kovaan 10 m/s puuskatuuleen ja sateeseen. Satamassa oli melko täyttä koska yksi laituri oli varattu hollantilaisen risteilyaluksen yhteysveneille jotka kuljettivat turisteja edestakaisin. Aluksi päädyttiin norjalaisveneen kylkeen. Veneessä oli kolme mkestä umpikännissä ja lupasivat jatkaa ryyppäämistä koko yön. Norjan kokemusten jälkeen tämä kuulosti uskottavalta ja vaihdettiin heti paikkaa kun takaa lähti saksalaivene kohti Symbisteriä, saatiin annettua heille hyvät neuvot satamasta.
Huomenna olisi tarkoitus laittaa vene
valmiiksi taas vähän pidempää ulkosaaristoreissua varten,
iltapäivällä kurssi kohti Grutness Voen ankkurilahtea ja sieltä
aikaisin seuraavana aamuna vuorovesimaksimissa kohti Fair Islea.
Sumbugh Headin ulkopuolella on todella kovat vuorovesiaallokot ja
-virtaukset jos lähtöä ei ajoita oikein.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti