lauantai 21. elokuuta 2021

Wladyslowowo - Darlowo - Kolobrzeg - Dziwnow - Swinouszie - Trzebieb - Karnin - Kröslin

1308 – 1408 Wladyswowo – Darlowo - Kolobrzeglähtö klo 4.

Lähtö klo 0400. 11 mailia purjeilla ja loput koneelle. Perillä Darlowossa klo 19. Käytiin suihkus ja todettiin, et liikaa meteliä rokkijuhlat vastarannalla, ei kun köydet irti ja matka jatkuu. Tuli niin äkkilähtö että avainkin jäi palauttamatta. Pari viimeistä tuntia koveneva sivuvastainen tuuli ad 11 m/s. Tavarat saivat kyytiä viimeistään sataman suun hullunmyllyssä. Vene parkkiin pitkään betonilaituriin. Nukuttiin muutama tunti ja siirrettiin vene varsinaiseen vierassatamaan josta toisella yrittämällä kylkipaikka betonilaituriin. Iso ja aktiivinen vierassatama. Satamakapteeni ei täälläkään osannut sanaakaan englantia.

1408 Kolobrzeg

Majakalle aikomus, mutta liikaa väkeä, huomisin uusi yritys. Mukava paikka, ei enää aivan paljon liikaa väkeä pyöräteillä kävelemässä. Aamusta pari koneellista pyykkiä ja majakalle. Sattuipa siellä myös olemaan vanhojen autojen näyttely vieressä.

1508 Kolobrzeg - Dziwnow 1508

Sateista keliä. Nukuttiin viisi tuntia laiturissa ja lähdettiin just kun satamakapteeni tuli, varsinainen marina oli täynnä ja tultiin yöllä kalasataman puolelle.

1608 Dwiznow - Swinouszie

Suuri satama, fillarilla vessaan 600 metriä. Laiturisähköjen kanssa sai takuta. Tankkausasema oli tietty suljettu. Navakkaa tuulta ja jäätiin satamaan.

1708 Swinouszie

Ostospäivä, roskapöntöstä haetuilla kanistereilla dieseliä veneeeseen. Nina kävi kravattiostoksilla.

1808 Swinouszie – Trzebiez

Lähdettiin sisävesille kun tuul oli vastainen ja tosi puuskainen edelleen. Ei se ollu paljon parempi sisäjärvelläkään. Hyvä satama saatiin.

1908 Trzebiez

Saatiin ostokset tehtyä ja lähdettiin, tuuliennuste taas mitä sattui ja palattiin takaisin.

2008 Trzebiez – Karnin

Lähes tyynessä ja osin vastatuulessa sisäreittiä Saksan puolelle. Sadekuuroja. Pieni rauhallinen satama. Kanavassa joku ihmeellinen valtava metallirakennelma, olisiko joku sodan aikainen nostosilta junille?

2108 Karnin – Kröslin

Sillanaukaisn jälkeen matalalle sisäreitille ja toiselle avattavalle sillalle. Tultiin tänne jättisatamaan ja saatiin lopulta puuttuvat Saksan kartat.