perjantai 22. kesäkuuta 2018

Lögstör-Nyköbing

Juhannusaatto.
Aamulla oli pieni tuulirako ja lähdettiin aikaisin liikkeelle eli klo 5 paikallista aikaa. Makuuhuoneen kello on Suomen ajassa eli ei niin hirveän aikaisin lähdetty. Ikävä aallokko tulomatkalla ja ajettiin vain pikaisesti perille Nyköbingiin. Satama on täällä hyvin suojassa tuulilta mutta silti vene on laiturissa välillä aika vinossa vaikka ollaan aivan kapupungin kerskustassa paikallisen kahvian edessä laiturissa. Perillä oltiin jo klo 9 paikallista aikaa ja pestiin suolakerros veneen päältä. Päivä meni ilman mitään suurempia projekteja, yksi tarra veneeseen ja grillattiin viimeiset Suomesta tuodut makkarat purjehdusseuran hienon klubitalon terassilla. Kovia tuulia on edelleen luvassa eli eteneminen tulee olemaan hidasta jatkossakin. Suomessa näyttää olevan melko törkeä juhannuskeli, merenkurkussa jopa 30 m/s tuulta ja sadetta. Täällä on sentään aurinkoista.

1. Oli aikamoinen puhuri perjantaina mutta Köklotti suojaisa paikka pohjoistuulella.